FAQ

Her finner du ofte stilte spørsmål angående ODA linjeforening og  master i organisasjon, digitalisering, administrasjon og arbeid.

Hva lærer man på studiet?

Med en master i organisasjon, digitalisering, administrasjon og arbeid lærer man om samspillet mellom digitale teknologier og offentlige og private virksomheter. I tillegg lærer man om digitalisering og samfunnsendring, særlig med blikk på endringer i arbeidslivet og utviklingen av den norske velferdsstaten. Man kan fordype seg innenfor:

• Sosiologi

• Statsvitenskap

• Pedagogikk

• Økonomi

• Informatikk

• Teknologi

Hva kan man jobbe med?

Kompetansen du sitter igjen med vil gjøre deg attraktiv for virksomheter i både privat og offentlig sektor, hvor man kan jobbe med:

• Planlegging og utredning

• Forskning

• Analyse av politikk og samfunn i bedrifter

• Formidlingsoppgaver i massemedia og andre informasjonsorganer

• Ledelse

• Organisasjonsutvikling

• Cybersikkerhet

Hvordan foregår undervisningen?

Masteren har veldig mange frivillige emner i løpet av studieløpet, så undervisningen er lagt opp veldig etter hvilke emner man tar. De fleste av MODAA fellesemnene er samlingsbasert, som vil si at man møtes sjeldnere, men gjerne over lengre tid.

Har linjeforeningen fadderuke?

Ja! Linjeforeningen arrangerer en fadderuke, og mer informasjon om dette vil komme senere.

Hvilket campus tilhører MODAA?

I all hovedsak hører MODAA til campus Dragvoll i Trondheim. Allikevel er det slik at mange av de valgfrie emnene man kan ta undervises på andre campus, og at man derfor kan flytte seg rundt på flere andre campus i byen, eksempelvis Handelshøyskolen og Gløshaugen.

Hvordan blir jeg medlem av linjeforeningen?

For å bli medlem av linjeforeningen kan man vippse et satt beløp til ODA Linjeforening. Dette kan man finne mer informasjon om under knappen «Bli medlem».

Hva får jeg som medlem av linjeforeningen?

Som medlem vil du få avslag i pris ved arrangementer i regi av linjeforeningen. Man vil også bli prioritert over ikke-medlemmer ved antallsbegrensede arrangementer. Man kan også bli aktiv i komiteene, og får stemmerett ved generalforsamlingene.